The Preparation n The Result (Part 1)

Sementara menunggu official photos from my E-day, I nak share lah few stories on my e-day preparations.. Kita pegi kategori by kategori kay.. hehehe..

My hantaran..


On 4th Sept, as soon as I got back from Kuching, me n my parents along wif Aunty Nah went to Nilai to buy few things for hantaran’s deco.. My e-day is just in 1 week time tapi kitorang baru nak setelkan barang2 hantaran.. selambe gile wat sume bende dalam less than a week.. ditambah pula ngan persiapan utk raye.. so, mmg hectic sgt2 la jadinya..


My Aunty bought few things like kotak kerawang, ribbons n all sementara me beli few things utk wat sumthing later.. apekah itu? Wait n see… hehehe.. all expenses is under me (of coz la kan).
So senang kire nanti.. Aunty Nah dah tempah bunga dip biru for the decorations.. so, kire dah setel dah.. letak, lekat n siap! The deco n theme colour I dah discuss ngan Aunty earlier.. So, nothing to worry.. Yeahhh rite?? Me dah hand over Abangnye baju melayu (for nikah), sampin n his surprise gift.. Apekah itu? Tungguuuu…

On 1st raya, we all berkumpul @ Aunty Nah’s house.. mase tu I took a peek on my hantaran… eventho lum finalize but I dah puas ati dah.. simple but nice! That day, I hand over the fruits n chocs.. sireh junjung Aunty akan setelkan sndr.. then next day baru nak collect kek n cupcakes..
nervous gile nk tunggu zaza send over the cakes.. camne rupe die? tungguuuuuu.. :p


Sum of the hantaran on my e-day.. white box wif blue dip flower.. I laikkkk!
From left: sampin n Abg’s surprise gift.. (Rayban yg I suh Alid belikan) hehehe.. fruits n his baju nikah..

Da cakes n cuppies...

The most crucial items on my hantaran list.. I nak kek lain dari yg lain.. taknak wordings2 yg cliche n all.. me ambik mase few weeks jugak nak setel deal ngan zaza sbb die sgt2 busy time pose aritu.. sian jugakk... but gladly dia nak jugak amik tempahan utk buat my hantaran cakes n cuppies eventho die caught up ngan byk tempahan kek lapis... thanx a lot zaza.. i heart u!!!

On my previous entry, I’ve mentioned what kind of design that I wanted for my cakes n cuppies.. So, I sent the pictures to zaza n explain what I want.. zaza sangatlah understanding n kitorg pon capai kate sepakat 2 weeks b4 my e-day.. giler ah.. sume keje last minit.. but naseb baik, everything went well… I didn’t get the chance to snap the cuppies nye gamba.. hafta wait official photoG nye gamba.. so, here goes the hantaran cake.. my own design (copet design from here n there) n zaza’s hardwork.. enjoy!

The cake! 2 cute birds.. our initial n the e-date.. cantek kannnn! Hehehe..

Last but not least.. all the hantarans… hehehe.. to me, everything is lovely! Thanks to Aunty Nah for all her hardwork.. I heart u Aunty! Muahhhhhhhhhhh!

7 dulang semuanya.. the stunning sireh junjung.. tak sempt nak cium bau bunga lily.. huhuhu.. tgk cuppies tu terselit kat situ.. sian.. tak nampak.. huhuhu..

To be continued...

No comments:

Post a Comment